- Štítky blogu
- dalfos racing
- rival trophy
- stomp racing
- stomp
- závody pitbike
- pbs
- pitbike racing
- dalfos racing team
- pitbike závody
- stomp pitbike
- racing
- pbs pitbike
- douda
- recenze pitbike
- pitbike motard
- jaký pitbike
- dalfos pitbike
- kvalitní pitbike
- servis pitbike
- zkušenosti s pitbike
- motard pitbike
- ycf pitbike
- pitbike
- vysoké mýto
- závody
- pbs motard
- wpb pitbike
- moto pitbike
- stomp motard
- moto pro děti
- ycf spolehlivost
- závodní pitbike
- bea senohrabkova
- martin douda
- dětské motorky
- recenze ycf
- ycf riding
- racing pitbike
- stavba pitbike
- pitbike na zakázku
- ycf czech
- recenze stomp
- motogymkhana
- michal douda
- motárd závody
- vyber pitbike
- kaskadér
- mike martínek
- pitbike prodejce
Potřebujete poradit?

28.05.2020
Jak na seřízení karburátoru?
Tip jak seřídit karburátor pitbike, potřebujete-li doladit směs.
Před samotným seřízením se ujistěte, že máte čistý filtr, seřízené ventily, nastavené správně rozvody, svíčka hází jisku, nikde neuniká vzduch přes těsnění a hlavně čistý karburátor včetně trysek. Můžete zkontrolovat zda je i dotažené hlava motoru a výfuk k hlavě u starších strojů. Hlavní je také zda je v pořádku těsnění mezi karburátorem a kolínkem. Pokud volnoběžné otáčky klesají nebo stoupají, je potřeba vše znovu dotáhnout a doladit.
Perfektně sladěná tryska pomůže rychlým výjezdům ze zatáčky a startům..
Nejčastěji začínáme seřízení volnoběžých otáček. Na začátek musíme zahřát pitbike na provozní teplotu a dále seřídíme volnoběžné otáčky pomocí šroubku zvdihající šoupátko (palivový šroubek je na pružině a upravuje průtok benzínu).
Následně bude-li potřeba doladíme bohatost směsi šroubkem na průtok vzduchu. Na každém karburátoru je umístěn jinde. Základního nastavení docílíme že ho úpně zašroubujeme a poté povolíme do základního nastavení což je 1 až 1,5 otáčky. Z tohoto stavu doladíme dle toho jak se motor chová. Doporučujeme aby jste měli k ruce kamaráda, který bude držet plyn aby přidžel motorku nastartovanou v nejnižších otáčkách před chcípnutím a dle přidávání plynu jste mohli ladit směs aby šla motorka správně do otáček, nevynechávála, nestřílela do výfuku a držela správně volnoběh. Povolením pouštíte více vzduchu a dotažením přivíráte (tím obohacujete směs). Správná barva svíčky je do hněda, když je černá je směs moc bohatá.
Po doladění vzduchu dále ladíme šroubek volnoběžných otáček aby byl co nejnižší ale zároveň motorka držela na volnoběh nastartovaná.
Doporučujeme nelaborovat s tryskami a jehlou na šoupátku, když s tím nemáte zkušenosti a vždy vycházet ze základního nastavení.
Následně bude-li potřeba doladíme bohatost směsi šroubkem na průtok vzduchu. Na každém karburátoru je umístěn jinde. Základního nastavení docílíme že ho úpně zašroubujeme a poté povolíme do základního nastavení což je 1 až 1,5 otáčky. Z tohoto stavu doladíme dle toho jak se motor chová. Doporučujeme aby jste měli k ruce kamaráda, který bude držet plyn aby přidžel motorku nastartovanou v nejnižších otáčkách před chcípnutím a dle přidávání plynu jste mohli ladit směs aby šla motorka správně do otáček, nevynechávála, nestřílela do výfuku a držela správně volnoběh. Povolením pouštíte více vzduchu a dotažením přivíráte (tím obohacujete směs). Správná barva svíčky je do hněda, když je černá je směs moc bohatá.
Po doladění vzduchu dále ladíme šroubek volnoběžných otáček aby byl co nejnižší ale zároveň motorka držela na volnoběh nastartovaná.
Doporučujeme nelaborovat s tryskami a jehlou na šoupátku, když s tím nemáte zkušenosti a vždy vycházet ze základního nastavení.
Doladění karburátoru na závěr
Je dobré pomocí palivového šroubku (pro volnoběh) dostat otáčky nízko ,ale tak aby to nechcíplo. Říct kamarádovi, ať drží plyn, tak aby se motor držel v nejnižších otáčkách před chcípnutím. Zatímco utáhnete šroubek bohatosti a pak ho postupně povolujete, pomalu sledujete jak se pomalu zvedají otáčky. A hledáte bod kdy se to dostane do svých jakoby max.otáček kde jde motor pravidelně a kde po dalsim otocení by se uz otáčky zmenšili. Můžete si to vyzkoušet ten bod přejet a zase se tam vrátit. Jinak by to mělo být něco mezi 3/4- 2 otáčkami…. Párkrát vrkneme plynem a sledujeme čistotu zvedání otáček a klesání.. Pak už si akorát doladíte volnoběh podle potřeby na palivovém šroubku co zvedá šoupě..Jinak jak jsem výše psal, většinou bývá funkční nastavení na těch 1 až 1 půl otáček na šroubku bohatosti.Pokud se s tím nechcete moc ladit...