- Štítky blogu
- rival trophy
- dalfos racing
- stomp
- pitbike závody
- pitbike motard
- pbs
- pitbike
- dalfos racing team
- stomp racing
- racing
- pitbike racing
- recenze pitbike
- motard pitbike
- závody pitbike
- racing team
- závody
- stomp pitbike
- pbs pitbike
- ycf pitbike
- dalfos pitbike
- douda
- jaký pitbike
- zkušenosti s pitbike
- bucci
- servis pitbike
- vysoké mýto
- ycf
- cheb kartarena
- pitbike shop
- pitbike recenze
- kvalitní pitbike
- moto
- dětské motorky
- zavody pitbike
- recenze stomp
- zvýšení výkonu pitbike
- matt pitbike team
- cheb
- pbs motard
- stomp motard
- motogymkhana
- racing pitbike
- stavba pitbike
- pitbike na zakázku
- stomp závody
- motard závody
- martin douda
- michal douda
- bea senohrabkova
Potřebujete poradit?

Sezóna 2022 je tady a naše první ježdění
Dalfos racing letos poprvé na okruhu
Sezona 2022 a vstup do Rival Trophy začal tento rok netradičně a to tréninkovými a kvalifikačními jízdami, které proběhly na našem oblíbeném okruhu ve Vysokém Mýtě 22. a 23. dubna 2022. Mýto máme ze všech okruhů nejblíže a máme ho nejvíce naježděné, považujeme ho tak trochu za domácí trať, takže jsme se těšili a byli rádi za možnost rozhýbat se a vyzkoušet techniku před prvními závody.
Do nové sezony vstupujeme s některými dost výraznými změnami, které mohou hodně ovlivnit výsledky a celý ráz naší účasti v šampionátu Rival Trophy oproti tomu, jak tomu bylo v minulém roce. Podíváme se tedy postupně na to, co je u nás pro tento rok nového a jak se dařilo při prvních letošních jízdách na okruhu.
Martin #44
Martin zůstává i v tomto roce věrný svému Stompu Z3 160 R. Osvědčený stroj, se kterým se už v minulých ročnících proháněl po českých okruzích, prošel dalšími úpravami, které dávají technicky nové možnosti zrychlovat a především se na stroji cítit jistější. Hlavní změnou jsou přední vidlice Fastace AKX 12RCP, ty nabízí mnohem větší škálu nastavení. Přilnavost předního kola je na okruzích zásadní, často se pereme s nerovným terénem a hrboly i v těch zatáčkách, kde se jezdí vyššími rychlostmi. Ideální nastavení bude ještě nějakou dobu trvat, ale rozdíl je propastný. Výměna vidlic s sebou nese i změnu přední brzdy Adelin. Ta je oproti brzdě Formula lépe dávkovatelná a má jemnější nástup brzdné síly.
Vyjma Stompu si Martin na testování přivezl i zcela čerstvě postavenou motorku. Nově laděný stroj vychází z YCF SM 190, ale samozřejmě je specifikací upravený dle regulí RT. Motor 190 nahradila 160tka. Motorka byla tentokrát spíše vystavená a Martin na ni zajel asi jen 2 jízdy, ale časy se pohyboval velmi blízko k těm na Stompu. YCF tedy udělalo velmi dobrý dojem a to i na mnoho kolemjdoucích, kteří si motorku se zájmem prohlíželi v depu.
Michal #37
U Michala přišly ty nejzásadnější změny, které tu budeme dnes zmiňovat. V loňském roce se Michal trápil, nedokázal najít správné tempo, což ještě umocňovaly technické problémy, které se většinou sezony táhly. A tak přišlo jasné rozhodnutí, výměna stroje. Názorů na to, co je dnes to nejlepší závodní náčiní, které si v tomto sportu můžete pořídit, je mnoho. Jeden z nejsilnějších hlasů je ale dlouhodobě ve prospěch italské značky BucciMoto. A tak se zdál výběr vrcholného modelu F20SM 2022 od začátku jako ideální volba. A taky se potvrdila. Michal se už od prvních chvil na Bucci cítil jako znovuzrozený závodník a během prvních testovacích jízd na cvičišti nešetřil nadšením. Oproti jeho náladě v minulé sezoně byla pro všechny z týmu velká radost vidět ho tak dobře naladěného.
David #16
I letos doplní bratrské duo v části sezony David, který se vloni připojil jako třetí jezdec Dalfos Racing. Svůj druhý rok na pitbiku obkrouží opět na Stompu Z3 160 R, který přes zimu vyjma estetických změn (sladění polepů s Dalfos Racing) prošel úpravou předních vidlic včetně nasazení přední brzdy Formula, která nahradila původní standardní jednopístkovou brzdu.
Letos poprvé na okruhu
První dva dny tréninků a kvalifikací jsme pojali jasně, hlavně se rozhýbat, dostat po zimě pod kůži atmosféru závodů a alespoň se přiblížit časům, které jsme zajížděli na konci minulé sezony. Očekávání nebyla vysoká, po takové době jsme nečekali, že navážeme na top časy z loňska. Jasným cílem ale bylo dostat se pod minutu, což je u Mýta dnes už v podstatě nutnost k tomu, abychom z výsledků měli radost.
Pátek jsme začali zpozvolna. Počasí sice nepřineslo obávané přeháňky, ale teplota trati ještě nebyla ideální. Motali jsme se těsně nad minutou, ale přesto jsme byli spokojení, protože jsme cítili progres. V poslední rozjížďce se jediný Martin dostal pod minutu... Chybou bylo asi jen to, že jsme se spokojili s umístěním do skupiny D, ve které byli i úplní začátečníci. To není myšleno nijak povýšeně, ale přece jen bychom měli z tréninku mnohem více, kdybychom byli na trati se srovnatelnějšími a rychlejšími jezdci. Snadno tak během jedné rozjížďky přijdeme o dvě nebo tři nadějná kola a to dá ve výsledku hodně vysoké číslo. Na všem je třeba vidět to pozitivní, alespoň jsme často předjížděli a měli co pilovat druhý den, hlavně si i natrénovali předjíždění a číst jezdce před sebou.
Po chladné noci jsme se probudili do dne s azurovým nebem a příslibem mnohem přívětivějšího počasí. Pro tento rok jsme se už všichni tři vybavili nahříváky pneumatik a to je opravdu znát. Tahat za plyn můžeme hned od prvních metrů. Pustili jsme se do prvních kol a téměř okamžitě se nám podařilo stahovat předešlé časy. Martin se v sobotu dostal na čas 59,1s a David na 59,6s. Shodou náhod je to pro oba přesně o jednu sekundu pomalejší čas než bylo jejich loňské maximum. Oba zakončili první letošní testy naprosto spokojení.
Hlavní očekávání ale bylo u Michala. Buccina přinesla i nový mindset a začala tak parádní krasojízda. Na Bucci se zatím provedlo jen naprosté minimum úprav a nastavení. Všechny překvapilo, že je motorka okamžitě použitelná v podstatě v tom stavu, v jakém ji dodal výrobce. Michal si chválil především geometrii, díky které motorka jede jak na povel přesně tam, kam se jezdec podívá. S lehkostí tak stahoval desetinku po desetince a pomalu a jistě atakovat svoje historicky nejlepší časy. I přes nevolnost potlačenou Ibuprofenem oslavil v sobotu svoje 29. narozeniny top časem s hodnotou 58,9s. Zdá se, že se nám klube favorit letošní sezóny.
Jako vždy musíme za skvělou technickou podporu poděkovat mechanikovi Lukášovi, který všechny stroje připravil a postaral se o ně i v průběhu celého testování.
Příště se tedy vydáváme na první ze série závodů Rival Trophy opět ve Vysokém Mýtě 13. a 14.5.2022
Report zpracoval: David