- Štítky blogu
- rival trophy
- dalfos racing
- stomp
- pitbike závody
- pitbike motard
- pbs
- dalfos racing team
- stomp racing
- pitbike
- racing
- pitbike racing
- motard pitbike
- závody pitbike
- recenze pitbike
- racing team
- ycf
- závody
- stomp pitbike
- pbs pitbike
- jaký pitbike
- kvalitní pitbike
- ycf pitbike
- servis pitbike
- dalfos pitbike
- pitbike recenze
- zkušenosti s pitbike
- bucci
- douda
- půjčovna pitbike
- vysoké mýto
- pitbike day
- cheb kartarena
- pitbike shop
- wpb
- pitbike na zakázku
- pbs motard
- motárd závody
- moto
- dětský pitbike
- cheb
- zavody pitbike
- stomp motard
- písek
- vyber pitbike
- zvýšení výkonu pitbike
- dětské motorky
- recenze stomp
- vyzkoušet pitbike
- ycf spolehlivost
Potřebujete poradit?

1.závod Vysoké Mýto
Dočkali jsme se našich prvních závodů a to na pitbikách na okruhu ve Vysokém Mýtě, kde se konal první závod nového seriálů závodů Rival Trophy a náš bratrský team Dalfos Racing byl u toho. Víkend který střídal radosti, srandu, problémy, nervy, únavu, pohmožděniny ale ve výsledku spokojenost.
12.6. pátek - Tréninky a kvalifikace
Páteční den byla náhrada za 12.5. kdy se mělo konat rozřazování do skupin PRO, FAST a OPEN. Kvůli situaci kolem pandemie se musel termín odložit a byl z toho dvoudenní pobyt na okruhu. Právě 12.5. jsme měli možnost se s okruhem seznámit a potrénovat. Moc času na tréninky nemáme, takže ani časy nemůžou být nějaký zázrak i když pro nás osobně asi i byly :D Pro oba ale již v pátek po měsíci jsme zajeli hned první tréninky lepší časy i než posledně Michal 1:01.xxx a Martin 1:03.xxx a časy šly dolů i s dalšími koly. Vše bylo na dobré cestě k dalšímu zlepšování, než jsme začali řešit problémy na Michala motorce. Nejdříve začal kapat olej ale jen vypadla krytka pod krytem zapalování a vyřešilo se. Ale zjistili jsme závažnější problém s brzdvou pumpou. Naštěstí pomohl D.Polák půjčením své a zpětně jsme další den vrátili nový komplet. Během řešení nemohl odjet další tréninkovou jízdu a první kvalifikaci. Na druhou kvalifikaci již byl připravený a zajetí času 1:01:159 odpovídalo na zařazení do skupiny FAST. Martin naštěstí nemusel nic řešit a Stomp fungoval, jen nešel plně do otáček a musel dříve řadit. Proto časy kolem 1:03 stačily do kategorie OPEN. Ale vůbec nevadí, protože letošní sezónu bereme jako úvodní se rozjezdit a otrkat v závodním prostředí. V předposlední jízdě zaznamenal Michal pád v zatáčce vinou stupačky, která se tím odporoučela do věčných lovišť. Poslední jízdu ještě Michal využil k tréninku na další den a Martin už poslední jízdu vynechal kvůli odpočinku.
13.6. Závodní sobota
Ráno jsme dorazili do depa, bylo jasné že to bude první nejteplejší den roku a bude horko nejen ve vzduchu ale i na trati. Protože nastal ten den D, který jsme ještě nikdy nezažili. Stát na startovní roštu vstříc adrenalinu a závodnímu nasazení. Kdyby jsme říkali že nervozita nebyla, lhali by jsme. Hlavně se koncentrovat na závody, které jsme zatím nikdy nepoznali na dráze ale jen z tribuny nebo z televize :D Hned v ranním tréninku Michal zaznamenal další pád, díky své chybě a sledování dění mimo okruh. Poučil se že se musí soustředit, než sledovat že už Martin s Lůcou odchází do depa místo sledování. Potvrdilo se kam koukám kam jedu. Nejdřív obrubník, skok a následné nevybrání zatáčky a konec na zemi v travnatém porostu. V tuto chvíli bez vad na kráse u motocyklu, ale pro změnu zranění (otok kotníku). Motorka ale už Michalovi fungovala celý den, větší smůlu si vybral Martin když mu v druhém tréninku přestala jet motorka při výjezdu na cílovku. Z ničeho nich chcípla a nešla nastartovat, první domněnka že v nádrži není benzín se vyvrátila a tlačilo se do depa hledat problém. Po vylučování elektroniky, došlo k čištění karburátoru, protože nešel benzín do motoru. Podařilo se zapůjčit jiný karburátor, který se doladil aby motorka jela. Řešení ale trvalo déle, proto musel Martin první kvalifikaci si odjet na Michala PBS aby si zajel kvalifikační čas. První jízda na PBS na okruhu a hned se podařilo zajet pěkný čas během 6kol 1:02.480 a tím se kvalifikoval na 9.místo. V druhé jízdě byly zhoršené podmínky na trati, kvůli úniku oleje z motorky jezdce ve skupině FAST. Michal v té jízdě se skvrně zvládl vyhnout aby nedošlo k dalšímu pádu, ale druhá kvalda byla pomalejší s časy u všech jezdců poznamenaná nedůvěrou a stále klouzavým místům v zatáčkách. Přesto Martin na svém Stompu už zajel druhý nejlepší čas, ale časy horší než v první kvalifikaci. Michal ve své skupině si vyjel slušný čas na skupinu Open, ale ve své skupině to stačilo na start z poslední řady...
Závod 1
Po obědě a pauze přišlo na závody. Kvůli zdržení s úpravou trati došlo ke zkrácení všech závodů na 10kol a bylo to správné rozhodnutí, už také kvůli únavě po dvou dnech ježdění. První byla na řadě kategorie OPEN a Martin vyrazil na start závodu, kupodivu v klidu a postavil se na 9.startovní pozici. Jak se rozsvítily červená světla, jako by už člověk nevnímal nic jiného než přidat plyn a čekat až zhasnou ke startu. Podařil se start a hned se prodrat na 3.místo, Ve 4. zatáčce ale málem dostal smyk a motorka by ho vyhodila z motorky. Ustál ale pravé koleno si narazil o řidítka a levý lýtkový sval o stupačku. Závod byl navíc přerušen a restartován, kvůli hromadnému pádu na startu. Takže byl čas trochu vydechnout a pofoukat si bebíčka ale při závodě to nebolelo :D Opakovaný start opět vyšel a prodrat se na 4.pozici, kterou držel až do cíle a bojoval i o 3.místo. Možná být ještě kolo, dokázal by se dostat před jezdce před sebou. Po průjezdu cílem na 4.místě ve svém prvním závodě v životě to byla skutečná radost i v teamu s přáteli, kteří se dorazili podívat.
Nyní nastal čas na start kategorie FAST, kde se chystal Michal překvapit ale po shlédnutí startu kategorie OPEN a hromadného pádu asi čtyř jezdců měl mnohem větší respekt, možná i strach. Start z poslední řady nepřeháněl a v první zatáčce došlo na pád jednoho jezdce, kterému se musel vyhnout aby do něj nenajel. Potom musel dotahovat jezdce před ním a držel si 17.místo. I když ho jiný jezdec dokázal ještě dojet, udržel si svou pozici. I když v pořadí ten výsledek se nezdá jako úspěch, tak věřte že je pro amatéra ve vyšší skupině a dokázal se držet dlouhého vláčku. Bude to mít těžké celou sezónu, protože je skupina hodně vyrovnaná.
Závod 2
Do druhého závodu v kategorii Open všichni jezdci nastoupili s větším respektem na startu a byl i opatrnější nájezd do první zatáčky. Martin opět z 9.místa super start na druhou pozici ale netroufl si v první zatáčce se vmáčknout mezi ostatní jezdce a držel se na 6.místě po celý závod. Závod byl v trochu pomalejším tempu než první a zvláště po ošklivém pádu jezdce z prvního místa na cílovce kdy letěl vzduchem a dopadl na záda. To i první skupinku s Martinem v hlavě donutilo zvolnit, toho využila jedna závodnice, která bohužel i na žlutou vlajku předjížděla ostatní až na 4.místo. Ale na první závody seriálu se prostě takové věci mohou stát, než se vyladí chybky pro další závody. Martin závod dojel na 7. místo, ale snažil se dostat před jezdce před sebou. Usoudil ale že umístění stačí a s rostoucí únavou nebude pokoušet své štěstí. Závod byl po 6kolech předčasně ukončen, kvůli zhoršení zdravotního stavu již zmiňovaného jezdce a na trať musela vjet záchranka.
Do druhého závodu nastoupil i Michal a bylo to v jeho podání klidnější jízda si závod odjet a cíl držet se skupiny před ním. Což se mu dařilo až do konce, před koncem závodu využil chyby jezdce před ním k předjetí, nakonec projel cílem předposlední. Závod byl též ukončen předčasně jako v OPEN, tentokrát kvůli pádu tří jezdců. V závodě i kvalifikacích na Michelina zafungovala kombinace strachu po pádu, otoku a stále špatně fungující brzdy (stlačení až na prsty a minimální účinek) na výsledek u konce skupiny FAST. I tak si ale závody užil a získal též nové zkušenosti.
Shrnutí
Tyto závody mají velký potenciál a určitě zájem o ně hodně vzroste. Díky atraktivitě, vyrovnanosti jezdců a strojů. Navíc pro případné nové závodníky cenově dostupné závodění. Náš team to moc bavilo, i přes všechny problémy a starosti musíme hodnotit pozitivně. Martin si nečekaně veze i dost bodů do mistráku a snad v nějakém závodě vyjde i pohárek do vitrínky :D Sice jsme dost unavení a nějaké šrámy, stálo to prostě za to zažít ten adrenalin, chuť se zlepšovat a soupeřit s ostatními. Je stále se co učit a zdokonalovat, na tom hodláme pracovat do dalších závodů. Velké díky pořadatelům Rival Trophy a všem jezdcům za skvělou atmosféru s férovým přístupem. Už se těšíme na další měření sil v Písku za měsíc!
Partneři teamu: Dalfos Motoshop, Design69, MBW, Unpass, Bel-Ray, Stomp, EK, Polisport