Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Pitbike poradna
  4. Správná údržba pitbike
06.06.2020
Pitbike poradna

Správná údržba pitbike

Připravili jsme pár základních rad pro údržbu pitbike aby sloužil k Vaší spokojenosti.

Je to stroj a jako každá motorka, auto, vodní skútr apod. potřebují údržbu pro správnou funkci. Pravidelná údržba má velký vliv na životnost pitbike a i spotřebních dílů.

Vzduchový filtr
Vzduchový filtr je nutné udržovat čistý, aby se do motoru nedostaly nečistoty přes karburátor. Hrozilo by přidření motoru. Jsou přímo přípravky pro čištění filtrů nebo postačí vyčistit v jarové vodě a nechat vyschnout na vzduchu (ne na přímém slunci!). Po usušení u molitanových filtrů aplikovat olej na filtr nejlépe sprejem. Na pity doporučujeme molitanové filtry, místo drátěných. Drátěné jsou nevhodné v terénu a propouští dost prachu do motoru.

Řetěz a řetězová sada
Řetěz je ideální udržovat, aby se zbytečně neopotřebovával a nevytahoval. Vyčistit můžete čističem na řetězy a po usušení namazat lubrikačním sprejem na řetězy. Toto provádět ideálně po každém umytí, špinavém řetězu od bláta a prachu. Doporučujeme kontrolovat správný průvěs řetězu, stav ozubení na kolečku a rozetě. Ideální průvěs je ve středu mezi řetězovými koly cca 3cm, pokud je jezdec těžší doporučujeme zkontrolovat průvěs když si na motorku sedne, neměl by se přepínat a mít vůli aby se nepřetrhl. Také nedávat moc velký průvěs aby řetěz nepadal ale ne zas moc napnutý aby se nepřetrhl.

Motorový olej
Pravidelná výměna oleje je to nejdůležitější pro každý motor. U pitbike doporučujeme výměnu každých 10mth. Doporučujeme měřit přímo měřičem motohodin. Doporučené oleje jsou polosyntetický 4T 10W40 nebo 15W40. Olej by jste měli kontrolovat před každou jízdou zda je mezi ryskami. U motorů vybavených olejovým filtrem vždy měnit i olejový filtr s olejem při každé výměně. Nepoužívat plnou syntetiku!

Seřízení ventilů
Správná vůle na ventilech jsou důležité pro správnou funkci. Když je špatně seřízeno může dojít i k poškození motoru. U většiny motorů pitbike 90ccm až 160ccm jsou správné vůle sací 0,1 a výfuk 0,15. Interval kontroly ventilů je doporučená každých 10mth, takže klidně s výměnou oleje. Pro motor Detroit 170 sací i výfukový 0,1.

Brzdy
Dobré při údržbě kontrolovat i stav brzdových kotoučů a především brzdových destiček. V případě opotřebení vyměnit za nové. Samozřejmostí je i kontrola funkce páček a těsnosti systému.

Karburátor
V závislosti v jakém prostředí se jezdí, se občas musí vyčistit karburátor. Především v létě kdy se hodně práší a prach přes filtr karburátor zanáší. Poslední dobou je problém i s nekvalitním benzínem, kdy se zanáší z bio složky a zůstává tzv. zelený šlem i prášek když déle stojí stroj. Samozřejmostí je i správné seřízení karburátoru. Motorka nesmí výrazně střílet do výfuku, pokud střílí do výfuku nebo vynechává je nutné seřídit směs. Nedaří-li se seřídit, může být vadný karburátor u starých pitbike a nejlepší je dát nový. Kontrolujeme také těsnost palivové soustavy.

Spojka
Páčka spojka by měla chodit zlehka a seřízené lanko. V případě opotřebení lanka vyměnit. V případě že se nedaří seřídit na lanku u páčky a na motoru správný chod spojky, je nutné vyměnit za novou spojku. Prodává se komplet dle typu motoru.

Plyn
Na pitbikách jsou rychlopaly a chod musí být zlehka. Musí být vždy menší vůle na plynu, aby při ubrání plynu na nerovnostech jsme si nepřidali. V případě že se začne třepit lanko je nutná výměna. Dobré je i lanka občas promazat. Po puštění plynu se musí plyn samovolně vracet zpět, v případě že ne zkontrolujte zda někde nedře rukojeť (grip), není skříplé lanko apod.

Dotahování šroubů
Především u přímo čínských pitbike se častěji povolují šrouby kvůli měkkému materiálu šroubů. Doporučujeme kontrolovat, když se bude nějaký povolovat dát jiný (český) nebo podlepit lepidlem na závity.

Ložiska
Kontrola ložisek v kolech se nejačastěji provádí při sundání kol, třeba při výměně pneumatik nebo proražení duše. Ložiska se musí točit volně, pokud se netočí je nutná výměna aby nedošlo k vysypání. Doporučujeme za původní čínská ložiska koupit kvalitnější v ČR. Vydrží výrazně déle. Ložiska v krku se dají zkontrolovat když uchopíme pitbike za spodní vidlice a zahýbeme jimi k sobě a od sebe, případně když sedíme na motorce se zmáčknutou přední brzdou a zhoupnutí na předních vidlicích. Nesmí být cítit žádná vůle v krku řízení.

Tlumiče a přední vidlice
Stačí občasná prohlídka těsnosti tlumičů zda netečou. Kluzné části udržovat v čistotě, aby se nevydírali těsnící gufera. Na tlumiče Stomp, DNM se prodávají i sady na repasi případně celé tlumiče.

Pneumatiky a kola
Vizuální kontrola vzorku a správné nahuštění pneumatik. Správné nahuštění pneumatik pitbike je 20PSI. Je to nutné hlídat především u pitů nad 140ccm, tyto stroje mají už větší sílu a mohou prootočit při záběru pneu a utrhnout ventilek duše. Na kolech kontrolujeme dotažení drátů a zda není někdo ráfek tzv. kopnutý. Především u pitů s většími koly je nutno kontrolovat dotažení drátů při užívání v těžším terénu a na trati kdy ráfek hodně pracuje, mohou se dráty místy povolit. 

Mytí pitbike

Udržováním stroje v čistotě předejtete rychlejšímu opotřebení dílů. Hlavní je mít čistý motor a olejový chladič, pro dokonalé chlazení motoru aby nedošlo k přehřívání. Vždy před mytím zakryjte vzduchový filtr a otvor do výfuku, aby se nedostala voda do motoru. Doporučujeme používat přípavky, které pomohou s lepším čištěním motocyklu a moc nepoužíváme tlakové čištění (vapkou).  Ono to jde bláto pěkně dolů ale dostává zabrat kabeláž, polepy apod. Po umytí je dobré tlakem vzduchu vyfouknout vodu z pohyblivých částí, ložisek, apod. Aby zbytečně nevyrezala. Tlumiče čistým a suchým hadrem otřeme kluzné části, aby se nevydírala gufera nebo drážky do trubek. Stejně tak se to dělá u velkých MX motocyklů. Po vysušení stroje uložíme zpět do garáže a provedeme údržbu aby jsme byli připravení na příště. Vhodné a vyzkoušené přípravky pro mytí najdete u nás také. 

Rady při užívání
- Nepřetáčejte motor do nesmyslných vysokých otáček, motorky nemají omezovač a můžete motor poškodit.

- Při řazení používejte vždy spojku a nikdy neřaďte bez spojky
- Nepouštějte při rozjezdu prudce spojkovou páčku
- Dodržujte pravidelnou údržbu dle návodu

 

Jsou to základní úkony sepsané tak, aby věděl i amatér na co si dávat pozor.
Potřebuje-li Váš pitbike údržbu, seřízení nebo servis, můžeme nabídnout naše služby servisu.
Nabízíme u nových pitů také garanční prohlídky.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

EET - Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

dalfos racing banner

DALFOS RACING

Pitbike je naše hobby, nakupujte u profíků! Jsme jedni z největších prodejců pitbike s vlastním zázemím prodejny a dílny. Od roku 2010 pity jezdíme a prodáváme. Zajistíme náhradní díly a servis. Motorky máme pouze z oficiální distribuce ČR, žádný šedý dovoz bez záruky. Máme vlastní závodní team od 2020 na motárdový závody pitbike.



Kde nás najdete

Naše sídlo je kousek od Kolína

Libenice 44
280 02 Kolín

Ve státní svátky zavřeno.
Možno platit kartou na prodejně.
Veškerý obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem č. 121/2000 Sb a jeho kopírování bude trestně stíháno.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.