POZOR!!! || 28.9. ZAVŘENO
Logo
(Po-Pá, 9-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Racing
  4. Report 2.závod RT 2022
08.07.2022
Racing

Report 2.závod RT 2022

Steel Ring v Třinci a druhé letošní závody

Třinec, úplný východ České Republiky, téměř 400km od domova, nejmodernější (nejen) motokárový okruh u nás i v celé Střední Evropě, 3 dny ostrého ježdění. To vše nás čekalo díky druhému závodu letošního ročníku Rival Trophy.

Je jistě dost dobře pochopitelné, že takovou dálku se nikomu nechce jet jen na otočku. Díky již legendární postavě v našem motosvěte známé jako „KIZ“, byla opět možnost získat jeden den na okruhu navíc při Držkorytí, které ve čtvrtek 2.6.2022 předskakovalo kvalifikacím a závodům RT. Honzovi Barešovi a jeho pivní crew tak vysíláme tradiční díky.

Třinecký SteelRing nese hned několik „nej“, která stojí za to zmínit. Je to bez pochyb nejmodernější okruh, na kterém jezdíme. Povrch trati, její bezpečnost, zázemí depa a kvalita doprovodných služeb včetně sehraných traťových komisařů je na skvělé úrovni a to většina lidí v padocku ocenila. Z pohledu nezasvěcených se to nemusí zdát jako zásadní, ale mít pro všechny zúčastněné ( cca 100 chlapů) k dispozici více než pouhé tři toalety, je opravdu osvěžující a vítaná výjimka. Třinec nás prostě baví a to hlavně za řídítky, kéž by tu byl alespoň ještě jeden takový okruh. Trať má v podstatě vše, co si jako jezdec můžete přát. Mírné převýšení, táhlé zatáčky ježděné ve vyšších rychlostech nebo navazující ostré vracáky rychle střídající oba směry. Okruh tak solidně prověří technické schopnosti jezdce a naprosto nekompromisně ukáže jeho nedostatky. Z tribun je vidět na většinu trati, což je přínosem především při sledování rychlejších a zkušenějších jezdců, od kterých se vždy hodí odsledovat, jakou stopu volí nebo kde řadí a tahají za plyn.

Sestava Dalfos Racing byla tentokrát ochuzená o našeho mechanika Lukáše, který měl mnohem více adrenalinový program. Lukáši, přejeme vše nej k narození dcerky Anetky.

Každému z jezdců Dalfos racing vyšel Třinec úplně jinak. Máme pro Vás tedy svědectví každého separé, přejeme pohodové čtení.

 

Dejvisova cesta z TOP 5 rovnou domů

Třinec byl pro mě v roce 2021 první závodní víkend na zapůjčené motorce od Dalfos Racing. První zkušenost se závody a hned bylo jasno, že jsem v pasti. Tohle mě bude bavit, skvělý ježdění, skvělá parta, yes! Po roce jsem se těšil zpět a doufal, že už bude aspoň trochu znát těch pár kol, co jsem za uběhlou sezonu najezdil. Vloni jsem se pohyboval na časech kolem 1:13:8, takže cíl byl jet co nejblíž 1:12:00. Ale hned první den byla realita trochu jinde, naštěstí v pozitivním, protože jsem ve čtvrtek postupně stahoval a stahoval až na nejlepší čas 1:09:3. Nebudu tajit, že jsem tenhle čas zajel v závěsu za nějakou sušenkou z lehkých Fastů, ale což… I tak dobrý. Držkorytí jsem tedy zakončil velespokojený.

Na konci dne jsme si šli standardně projít trať za pomoci pár rychlých střelců, co svolili předat nám nějaký ten fígl. Tentokrát mi ale rady s tratí dost pomotaly hlavu a pátek jsem tak celé dopoledne spíš tápal než tahal. I když si pomalu a jistě najíždím stopu blíž a blíž k ideálu, stejně nemám kule (čti odvahu) tahat za plyn tak brzo, jak bych měl. A tak jsem se na to po obědě vykašlal, zase si začal jezdit tak, abych se netrápil a hned to byla jiná píseň. S časem 1:09:8 jsem se kvalifikoval na páté místo na roštu, což je můj nejlepší výsledek sezony, ale i historicky. Lahoda, lahoda.

Umění žít spočívá v rozhodnutí, kdy a na co se vykašlat. V tomhle duchu se nesla celá moje sobota. V 5:30 mi na střechu dodávky začíná bubnovat déšť a nezdá se, že by se mu chtělo přestat. A tak v depu začíná vládnout nervozita a řeší se, kdy přezout na mokrý, kdy na osychající trať vyjet na slikách a kdy zase začne pršet. A to mě tak nějak nebaví. Nejedu celou sezonu, o body mi nejde, na slušný umístění v celým ročníku nemám při plánovaný absenci dvou závodů šanci. A že bych se v opačným případě o svoje průběžně 4. místo rozhodně vyrazil poprat. A tak vyhodnocuju rizika a přínos zábavy při jízdě na (možná ) mokru jako nevyhovující. V průběhu dopoledne jen sleduju ostatní jezdce a kolem oběda nakládám stroj do auta a vyrážím domů za rodinkou. Tak zase zdáár někdy příště.

Michalovi se na Steel Ringu dařilo

Čtvrtek již tradičně probíhal v rámci tréninku Držkorytí. Po roce jsem si musel oživit trať a hned jsem se zase ujistil, že Třinecký okruh patří mezi nejsložitější a fyzicky nejnáročnější.

Pátek znamenal tréninky a kvalifikační jízdy, již od čtvrtka jsem měl cíl dostat se pod hranici 1:10:00, což se i nakonec povedlo ve druhé kvalifikaci časem 1:09.721 a tak jsem si zajistil 3. pozici na startovním roštu.  Tímto děkuji M. Svačinovi za vytáhnutí.

Závodní sobotní den a s ním spojené počasí se měnilo jak na běžícím páse. Nikdo nevěděl, zda se jednotlivé závody pojedou na suchých nebo mokrých pneumatikách.  První závod a primárně start se povedl na výbornou, kdy jsem vyjel do první zatáčky na první pozici s očekáváním, kdy mě budou atakovat jezdci za mnou. Očekával jsem, že M. Svačina bude ten hlavní, který se přede mě bude chtít dostat, což se po pár zatáčkách také stalo. Věděl jsem, že nemá smysl spolu závodit a raději jsem si hlídal získaný odstup od dalších závodníků za mnou a tak to probíhalo celý závod. Po projetí cílové vlajky a vjezdu do depa mě čekalo překvapení ve stylu: „Jsi první, Sváča měl Jump start“.  I když jsem měl radost, větší výhrou by pro mě bylo projetí  cílovou vlajkou na první pozici. Druhý závod se vedl ve stejném duchu jako první, jen M. Svačina již nenechal nic náhodě a rozestup mezi jeho první pozicí a mou druhou pozicí byl v řádu desítek vteřin. Celkově jsem nadšený, jelikož umístění pro mě na tak složité trati bylo spíše snem. 

 

Martin a jeho víkend v Třinci

Příjemné překvapení při trénincích na Držkorytí bylo zajet hned v první jízdě jen 1s za svým nejlepším časem. Měl jsem cíl jet kolem 1:12, jako minulý rok, s tím bych byl naprosto spokojený. Během dne se ale tlačil čas dolů a spíše jsem jezdil kolem 1:11 a později i k 1:10. To dodalo ještě větší spokojenost a větší nadšení pro další dny.

Páteční tréninky a šlo se do kvalifikací, můj nový osobák na Třinec 1:09.916 mi stačil na 6.místo na roštu. Vyrovnal jsem tak svou nejlepší kvaldu z minulé sezóny v Chebu - též 6.flek na startu. Start opět vedle Davida z teamu, jak se asi stává zvykem :D

Sobotní probuzení do deště a mokré trati nedodalo moc jistoty. Byl čas si nazout mokrý kola a jít zkusit přilnavost okruhu. Najet na bílou čáru bylo jako jezdit po ledu, takže jízda jak pro rohlíky a jen po černém. Dráha během dopoledne začala osychat a neustále jsme sledovali radar s předpovědí. Všude se hlásil déšť. Do 1. závodu jsem šel s riskem jet na mokrých, kdyby začalo pršet, nemusel bych narychlo v depu po zastavení závodu přezouvat a mohl si v klidu sednout. Upřímně jsem byl línej bez našeho mechanika... Špatná volba! Start závodu bez Davida a se zamlženým plexi, kdy jsem startoval dle pohybu jezdců vedle. Starty se mi letos v celku daří, ale v Třinci tomu tak nebylo. Jízda na suchu s mokrými pneu do pátého kola byla docela v klidu. Tak jsem začal tahat a v sedmém kole jsem se několikrát v zatáčce zachraňoval nohou od pádu. Už jsem tedy jel jen tak, abych dojel, čímž jsem přišel o dvě pozice. Cílem jsem projel na 13.pozici.

Druhý závod už na suchých pneu a s cílem urvat nějaký lepší výsledek. Zapomenutý pinlock do plexi udělal zase problém na startu se zamlženým plexi, takže opět start opožděně a ztráta 5.pozice hned po startu. V první zatáčce jsem ještě nedostal moc prostoru a předjeli mě další jezdci. Musel jsem tahat, abych předjel pár jezdců před sebou. Dva vyšli docela rychle během prvních kol a začal tuhý boj s Hánou. Byl sice pomalejší, ale dokonale zavíral zatáčky a tak se těžce hledalo místo, proto jsem se snažil na výjezdech, ale i když jsme byli vedle sebe, natlačil se na mě do zatáčky a já to radši zbrzdil. Ke konci závodu jsem se snažil být delší v zatáčce a předjet ze široka, to ale viděl a schválně byl delší také :D Myslím, že jsme se těm soubojům smáli oba v helmě. Cílem jsem projel za ním na osmém místě.

Nakonec spokojenost ze zábavného závodu, proto to jezdím, abych si to užil!

 

Aktuální stav po dvou závodech

Michal 2. místo (OPEN Under), Martin 9.místo, David 12.místo (oba OPEN Over)

 

Foto:Svačina s Michalem - v depu kámoši, v závodě rivalové

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

EET - Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

dalfos racing banner

DALFOS RACING

Pitbike je naše hobby, nakupujte u profíků! Jsme jedni z největších prodejců pitbike s vlastním zázemím prodejny a dílny. Od roku 2010 pity jezdíme a prodáváme. Zajistíme náhradní díly a servis. Motorky máme pouze z oficiální distribuce ČR, žádný šedý dovoz bez záruky. Máme vlastní závodní team od 2020 na motárdový závody pitbike. Postavili jsme si vlastní mx trať pro testování pitbike.



Kde nás najdete

Naše sídlo je kousek od Kolína

Libenice 44, 280 02 Kolín


otviracka

Ve státní svátky zavřeno.
Možno platit kartou na prodejně.
Po předchozí domluvě, dle možností otevřeme i mimo otvírací dobu.
Kontakty
dalfosmoto@seznam.cz
(Po-Pá, 9-16 hod.)
Veškerý obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem č. 121/2000 Sb a jeho kopírování bude trestně stíháno.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz